fredag 17 december 2010

Plogen, kom nu!


Sträckan ovan tog idag 2 timmar och 20 minuter att gå... mestadels på icke plogprioriterade vägar enligt kommunens hemsida. Jag hade visserligen en pulka att dra på hemvägen också men ändå!

Nu ikväll har jag suttit här vid datorn och tittat ut och sett plogen åka på den prioriterade vägen (som redan är plogad och saltad) och ploga igen. Jag fattar inte riktigt?? På vår gata, och många andra, så är det djupa hjulspår som gör att min lilla bils underrede skrapar i mittremsan. Dessutom får jag svårt att ta fart för att komma upp på parkeringen på tomten över huvud taget. Suck, måste man ha terränggående fordon om man bor i förorten?

Dessutom blir det ju så att om (OM!) de plogar inatt så måste jag ut tidigt och skotta bort jättevallen bakom bilen för att komma ut. Tittade just på vädret också och det kommer mer snö i helgen. Visst, jag gillar snö men idag tog det musten ur mig totalt!

Inga kommentarer: