fredag 7 augusti 2009

Torsdag 6 augusti


Termometern visar på 29 grader. Men här jobbas det på!!
Vi har varit i Småland i drygt en vecka och solat och badat och njutit av vår första semestervecka men nu är det arbete som gäller. Dock hemma och inte på vanliga "kneget", såååå skönt att äntligen ha semester.

Stenläggningspremiär - det är första gången som John lägger marksten (om man bortser från de 15 stenar han la nere på Holmen i Småland...) och jag måste säga att han är riktigt duktig!
Fredag 7 augusti

Barnen och jag åkte till Myrorna och kollade efter en atlas och gamla Barbie-dockor medan John jobbade på i värmen. Isak är superintresserad av kartor och Maja fick mersmak på små "pressasessor" då ett år äldre kusinen hade några. Hittade en atlas för 45:-, ett flaggpussel med 80 flaggor för 5:- och tre Barbie för totalt 95:-. Jag har inte jättekoll på vad de kostar nya men med tanke på hur det leks med saker här hemma så får begagnat duga... ;-) (Tycker själv att de var rätt söta).
Vi har också varit på parasolljakt i dagarna tre. Puh... Det är jobbigt när man vet ungefär vad man vill ha och så hittar man inte det. Den första dagen var vi på Slagsta möbler, Mio, Stalands, K-Rauta, Ekerö Möbler (parasoller för runt 18.000:-, helt galet), Stalands igen och IKEA), kom hem dödströtta allihopa (barnen fattar inte direkt vitsen med att åka och kolla i så många affärer) men efter maten fick jag energi och stack till Bauhaus innan de stängde för att reka. Kunde dock inte bestämma mig så jag åkte hem igen. På andra dagen inhandlades ett 3,5 metersparasoll i offwhite samt parasollfot på Rusta efter lite rekande på nätet. Parasollfoten var helt ok men stången till parasollet var helt sned och laserat i ful brun färg (man kanske inte kan vänta sig superkvalitet därifrån men ändå...). På tredje dagen åkte John själv och lämnade tillbaka parasollet och sen till Bauhaus för att kolla på de jag sett. Bingo! Han gillade det och då var frågan, Sand eller Svart??? Det sandfärgade var snyggt tycker jag men magkänslan sa svart (hur det nu kan komma sig). Tre meter i diameter och lite sensommarrabatt - toppen!

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Snyggt!!! Ja, hur kom det sig att ni föll för det svarta just? ;)

Vi har vår sista lediga vecka nästa så när vill ni dyka upp?

Kristina sa...

Vi fyndade vårt på Ica Maxi för 449 kr - stabilt och helt perfekt hi-hi..// Kristina o Matsi

Linnéa sa...

Å fasen, där har vi inte kollat!

Vi behöver ett till framsidan också när det så småningom blir trädäck även där. Kanske ska åka dit och kolla.

Kram

L