tisdag 11 augusti 2009

Pysselstuga


Efter att ha samlat damm väldigt länge tog jag äntligen fram några av mina screenramar för att göra lite tygtryck. Åh vad kul det är att trycka!! Varje år blir jag lika sugen på att anmäla mig till kurs på Folkuniversitetet, blir sällan något gjort hemma. Har gått tre kurser redan, inte för att man lär sig så mycket mer varje gång utan för att det är kul att träffa folk med samma intresse och sen ha fyra avsatta lektionstimmar bara för tygtryckning och tillverkning av screenramar.

Här var det systuga. Jag syr handukarna av lakansväv och om jag ger bort dem så brukar jag sy in en lapp med mina initialer också :-)

Tror att jag kommer ha bland de coolaste kökshandukarna man kan ha :-) En av bilderna föreställer nämligen gamla idolen Dave Gahan (en omgjord bild från ett cd-konvolut). Annars blir det mest grafiska mönster.

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Så himla fina! Supertack. Det är så kul med saker som man gör själv tycker jag. Jag skulle aldrig få till en sådan där fin "gör själv present" dock. Jag brukar baka kakor... :)
Kul att ni kom förbi!

Johan & Pernilla sa...

Fan va coolt med Gahan på kökshanddukarna - me like a lot!

Unknown sa...

Hej
Gillar din blogg och bilder
Nyfiken på vad Du tycker om oversizade fasadsiffror ??

Se;
http://www.facebook.com/group.php?gid=165403367854&ref=search&sid=714559015.1469261484..1